Thursday 6 January 2022

DOKTOR KENA MARAH TIDAK BERI SIJIL SAKIT

  
Kes beli sijil sakit ni sudah menjadi kebiasaan. Ada pihak yang mengaut untung menjual sijil sakit atau MC. 
 
Namun, nasib baik masih banyak doktor yang jujur dalam menjalankan tugas. Mereka tidak terpengaruh dengan godaan kebendaan. Mereka jujur menjalankan amanah.
 
Ini satu catatan doktor di media sosial. Ikuti catatan ini. 
 
Saya: Salam dik, kenapa ya? Demam ke? 
Pesakit: Err err saya sebenarnya nak MC. 
Saya: Err okay. Sebab ape tu ye? Ada tak sihat mana mana ka? Meh doktor nak periksa. 
Pesakit: Idak. Saya nak pi Kelantan tapi tiket saya lusa. Esok saya nak cuti awal sebab nak get ready nak pergi Kelantan tu laa. Please ye doktor yang cantik. 
Saya: !~€{%|>!{%{>|>|>>|>| ingat ni pusat percutian ke !|^{^\%]>\><|<~~?\€ ( dalam hati) 
Pesakit: Bolehlah Dr. Membantu kan amalan mulia. 
Saya: Maaf ye dik. Kalau saya tolong awak, dengan saya saya pun ke neraka. Ambil cuti dan cutilah dengan gembira. 
Pesakit: Doktor jahanam! €{^|>|>{>> ( sambil hempas pintu) 
 
Amboy amboy amboy. Kalaulah boleh jual MC, mungkin sekarang ni saya takde satu hutang, dah ada sepuluh kereta mewah dan lapan buah banglo. Lepas tu esok lusa kena panah petir.

No comments:

Post a Comment